Jaja, 30 graden hier!! - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu Jaja, 30 graden hier!! - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu

Jaja, 30 graden hier!!

Blijf op de hoogte en volg Katja

29 September 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

BuenOs dias! (andere taal hier in Andalucië),

De tijd gaat veel te snel hier! Eerst was het erg moeilijk met de taal, etc., maar we hebben nu vrienden en dan is het toch wel heel erg leuk aan het worden!!

De 3e stagedag was er een nieuwe collega. Een 22 jarige jongen die Engels spreekt!! Dus hij leert ons van alles qua woorden enzo echt super leuk! Hij heet Carlos en hij neemt ons ook mee op stap om ons zo nieuwe mensen te laten leren kennen. En hij noemt zichzelf onze 'Big Brother'. Want als er iets is, kunnen we altijd bij hem terecht en vraagt ook altijd hoe het is en of we ons wel goed voelen en dat soort dingen. Wel een fijn idee dus!

Vanaf deze dag is het dus al een heel stuk leuker geworden hier! Gewoon omdat je kunt communiceren. Dat is dus wel erg belangrijk. Donderdag ook nog met hem stage gelopen en vrijdag hadden we een afspraak met Sylvia (de vrouw van school in Sneek die dit geregeld heeft) en Carmen (begeleidster van school hier). Eerst kwamen we voor een klas te staan en moesten we vertellen over onze uitwisseling. Daarna gingen we op een terrasje koffie drinken. Dat is hier heel normaal, even een terrasje op. Super gezellig! Daarna moesten we eigenlijk nog stage lopen tot 14.00 uur, maar omdat het al 13.00 uur was, hoefden we niet meer te werken. Dusss dit vonden wij geen ramp want het was heeeerlijk weer en daar gingen we meteen maar van genieten! Boodschappen gedaan en heerlijk gepicknickt op ons balkon! En daarna even lekker in de zon gelegen, bruin bakken ;)

Om 18.30 hadden we afgesproken om naar Carmen's huis te gaan om daar haar dochter te ontmoeten. Zij gaat ons Spaans leren en dit moet via het Engels, dus zo leert zij Engels. Ideaal :)

Die avond had Carlos ons uitgenodigd om met hem en z'n vrienden mee op stap te gaan. Hij is eerst bij ons langs geweest om te vertellen wat het plan was en een uurtje later haalden ze ons op. Eerst gingen we naar een club. Dat is dus gewoon een lounge cafe en dan zit iedereen gewoon te praten. Totaal anders dan in Nederland dus! Dansen is hier heel ongewoon blijkbaar. Daarna naar een parkeerplek gegaan met de auto's, muziek in de auto's opgezet en eigen meegebracht drinken opdrinken. Het is hier normaal om tot 6 uur in de ochtend te stappen. Wij vonden 4 uur wel een mooie tijd, dus wij zijn toen naar huis gebracht.

Zaterdag zouden we weer naar Sevilla. Dus eerst lekker uitgeslapen en daarna de bus gepakt naar Sevilla. We zijn naar de universiteit geweest en naar het natuurpark. Echt super mooi! Foto's volgen wel op FB ;) Daarna hadden we met Clara (dochter Carmen) afgesproken om ergens te eten. Heerlijke tapas gehad en daarna met haar vrienden opstap geweest in Sevilla. Dit keer was het live muziek in een bar en weer gewoon zitten. Vroeg naar huis gegaan, want iedereen was erg moe haha.

Zondag weer uitgeslapen en het huis schoon gemaakt. Carlos zou proberen WiFi voor ons te regelen. Helaas zonder resultaat. Toen zijn we mee gevraagd om te eten bij de McDonalds. Lekker gegeten en toen weer naar huis gebracht. Helaas werd ik die middag helemaal niet fit, dus verder een beetje op de bank gelegen en de gedownloadde (!!) programma's gekeken op onze telefoons.

Vandaag weer stage gelopen en een collega, inmiddels ook een vriend van ons, had een woordenboek meegenomen speciaal voor ons ;) want we moesten vandaag met hem meelopen, omdat we in de zelfde groep zitten. Hij laat ons wel veel doen, dus dan heb je ook meer het idee dat je nuttig bent!

En het is hier nog steeds heerlijk weer, dus daar maar even lekker van genieten!!

Hoop dat jullie het niet te lang vonden, maar we hebben zo veel meegemaakt! En nu we WiFi hier in ons eigen appartement hebben (credits to Rixt), zal er vast vaker een verslag komen!

Heeel veel liefs uit het zonnige Spanje :D

• 29 September 2014 - 17:25

Mama:

Hèhè, weet ik eindelijk die collega zijn naam, want ja, dat dat niet ' big brother' was, Kon ik me wel bedenken

• 29 September 2014 - 19:02

Francis:

Je verslag is zeker niet te lang, Katja . Super leuk om je belevenissen te lezen!