Alweer op de helft... - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu Alweer op de helft... - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft...

Blijf op de hoogte en volg Katja

24 Oktober 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

Lieve allemaal,

zoals ik al dacht, duurde het even voordat ik weer een blog zou gaan schrijven. Ik vind het erg leuk om dit te doen en ook om alle lieve en leuke reacties te lezen!

Vorige week maandag is de familie aangekomen. Na een vertraging van een uur waren ze veilig geland in Sevilla. En toen kon ik ze eindelijk weer in het echt een knuffel en kus geven!! Wat was dat fijn.

Die avond in het hotel heerlijk gegeten en toen gaan slapen, want het was erg laat geworden. Omdat het zo laat was geworden, zijn we dinsdags maar niet naar stage gegaan. Dus dinsdag eerst ons appartement laten zien, thee gedronken met een stukje taart en naar Sevilla gegaan! Rixt bleef thuis, zodat ik even alleen kon zijn met ze. Een erg leuke middag gehad en die avond ook nog uiteten geweest in een restaurant waar de flamenco te zien was. Heel erg mooi om te zien.

Woensdag moest ik weer gewoon stage lopen en had ik taalcursus. Daarna nog wel heerlijk met zn allen uiteten geweest hier in Sanlucar bij een restaurant die van een stierenvechter is. Rixt en ik durfden er nooit heen, omdat er allemaal stieren op het restaurant afgebeeld staan, dus dachten we dat ze alleen maar vlees van stieren zouden hebben. Maar niets is minder waar, haha, het was heerlijk!! En geen vlees van een stier :P

Donderdag had ik een dag vrij van stage en ben ik met de familie naar Cordoba geweest. Echt een super mooie stad. Niet heel groot, maar wel erg mooi. Ook was het er erg warm, nog warmer dan hier (!!), maar we mogen niet klagen als ik dat weer zo hoor bij jullie in NL ;) Een super dag gehad dus!!

Vrijdag weer een dag stage en toen begon het echt met warm worden. Het is vanaf vrijdag tot nu elke dag 36 graden hier. Echt genieten!! Vrijdag wilden we graag paardrijden, maar helaas is dit niet gelukt. Na een wilde autotocht door een zandpad waren we eindelijk aangekomen bij de manege. Maar helaas, met mn beste Spaans heb ik een gesprek gehad met de manege en het was niet mogelijk om te paardrijden nu. Andere keer beter! En weer uiteten geweest die avond. Echt onwijs verwend door mama!!

Zaterdag naar Cadiz! Het weer was goed, dus een perfecte stranddag. En wauw, wat is dat ook weer een mooie stad. Ik ben hier nog nooit ergens geweest waarvan ik dacht, dat is lelijk. Alles is hier mooi. Een heerlijk relaxte dag aan de Atlantische Oceaan gehad. Het water was heerlijk en blauw!! In het centrum nog lekker gegeten en toen terug gereden naar Sanlucar.

Zondag alweer een uitstapje gepland. Namelijk naar Huelva. We dachten dat daar een strand was, maar na een aantal kilometer gelopen te hebben, zagen we toch echt dat het niet mogelijk was dat hier een strand kon zijn. Dus maar weer vragen en verder gereden naar een prachtige plek waar wel een strand was. En wat voor strand!! Wauw, Punta Umbria, de zoveelste verbazing hier. Heerlijk in de golven gestaan en echt weer een geweldige dag gehad.

En toen was het alweer maandag... De dag van vertrek voor de familie. Jammer, maar wat hebben we een super tijd gehad!! Eerst nog even in Sanlucar geweest en daarna weer naar Sevilla gereden. Hier lekker gewinkeld, gewandeld en gedaan waar we zin in hadden. Een heerlijke dag nog gehad en toen op naar het vliegveld. Daar nog even spelletjes gedaan en toen afscheid genomen. Dit viel wel erg zwaar... Maar ik ben super blij dat ze hier waren, want we hebben echt een super tijd gehad. En de tijd gaat zo snel, dus voor ik het weet ben ik weer in Nederland.

Deze week voor de rest gewoon weer stage gelopen. Met in het bijzonder de dag van gisteren. Agustin heeft ons meegenomen naar Sevilla, want hij wilde ons graag nog wat dingen laten zien. Eerst kwamen we in een super mooi park en daarna kwamen we bij Plaza Nueva. Ik geloofde mn ogen niet, zo mooi was het. Heel erg veel foto’s gemaakt en erg genoten. Toen naar het centrum gelopen en bij de Starbucks (voor de verandering) weer even wat gedronken. Toen nog wat dingen gezien en wat meer te weten gekomen over de geschiedenis van Sevilla. Toen heerlijk gegeten en weer erg goedkoop. Op de terugreis naar de auto kwamen we nog een internationale markt tegen. Wauw, wat was dit mooi en de sfeer was ook erg gezellig. Ik was er niet weg te slaan, maar we moesten naar huis, want vandaag weer gewerkt! En morgen gaan we diehard weer een dag werken en daarna naar Sevilla, omdat we er niet weg te slaan zijn :)

Oke, dit was denk ik mijn langste verslag ooit. Hoop dat jullie nog niet in slaap gevallen zijn, maar het was ook een verslag van 2 weken eigenlijk, haha. Vanavond even lekker hardlopen hier, want daar is het overdag veel te warm voor. En wat ik ook nog even wil zeggen; de tijd gaat echt veeeel te snel. We zitten nu op de helft en als ik bedenk dat ik de tijd die nu voorbij is ook de tijd is dat ik hier nog zit, word ik wel een beetje bang. Want dat is namelijk nog maar heel kort!! Dus ik heb besloten dat ik nog meer ga genieten, want voor ik het weet, is het voorbij.

Ik heb met jullie te doen in het kikkerlandje met dat vieze weer, maar ik geniet wel echt van het weer hier. Gewoon een half jaar zomer vieren!!

Heeeeeel veel liefs en tot gauw!!

  • 24 Oktober 2014 - 20:41

    Mama:

    Zo mooi en zulke lieve mensen! We gaan gewoon weer terug hoor meissie! Volgend jaar herfstvakantie

  • 25 Oktober 2014 - 09:47

    Francis :

    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, en dat jullie zo'n fijne week hebben gehad. Je verslag is echt niet te lang hoor ;-) dikke kus uit Brabant

  • 27 Oktober 2014 - 21:26

    Beppe Betsie :

    Wat leuk om het zo nog eens te lezen Katja , ja het was super ,en datjullieook zo genieten
    nog maar goede werk dagen , en nog veel plezier ,groet aan Rixt ,en tot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Katja

Ik ga 16 september t/m 15 december voor 3 maanden naar Spanje. Hier ga ik stage lopen in een verpleeghuis. Mijn ervaringen die ik meemaak gedurende deze maanden wil ik graag met jullie delen. Daarom hou ik een blog bij.

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4274

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 15 December 2014

Stage Spanje 16/9-15/12. 2014

Landen bezocht: