You've got one life to love what you do - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu You've got one life to love what you do - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu

You've got one life to love what you do

Blijf op de hoogte en volg Katja

31 Oktober 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

En dat doe ik zeker hier in dit mooie Spanje. Alweer een verslagje. Want daar heb ik dit weekend namelijk geen tijd voor. Want Rixt en ik gaan dit weekend naar Granadaaaaaaaa!! :D Echt supeeer veel zin in! Gewoon op vakantie, terwijl je al in het buitenland zit. Optimaal genieten :)

Deze week weer gewoon stage gelopen. We hebben ook een aantal dagen met de fysiotherapeut meegelopen. Ik ben er achter gekomen dat ik dit beroep erg interessant vind. Je weet namelijk heel veel over het lichaam en hoe je goed moet bewegen en zo min mogelijk het lichaam kan belasten. Ook kan de fysiotherapeut hier in dit verpleeghuis heel veel met energie. Erg bijzonder om dit te zien. Ik zit er dus serieus over na te denken om dit na mijn opleiding te gaan doen. Ik vind het leuk dat ik er hier achter kom wat ik hierna nog wil gaan doen. Want ik zou eerst voor de standaard optie kiezen; HBO-V. Maar er zijn zoveel andere leuke/mooie beroepen. En de basis MBO-V is super mooi en ik ben ook nog steeds erg blij dat ik voor deze opleiding heb gekozen, maar ik kom er wel achter dat ik ook andere dingen erg interessant vind naast verpleegkundige zijn. Zoals fysiotherapie dus :)

We leren ook erg veel tijdens het meelopen met de fysio. Wij mogen ook gewoon haar behandelingen overnemen en haar helpen met de behandelingen. Ze kan niet goed Engels, maar ze doet erg haar best en met de lichaamstaal/gebaren en google translate komen we er wel ;) Dit was even het belangrijkste van deze week eigenlijk, want ik vind dit toch wel super leuk!

Voor de rest dus 'gewoon' even een weekendje Granada geboekt. Vorige week zaten we er even helemaal doorheen, omdat we geen uitdaging meer zagen. Toen een gesprek met onze begeleidster gehad en die heeft ons een aantal tips gegeven. Ze zei onder andere: 'Waarom gaan jullie niet gewoon een weekendje naar een mooie stad en boeken een goedkoop hotelletje?' Nou, zo gezegd, zo gedaan!! Super veel zin in en als je in zo'n mooi land bent, waarom zou je dit land dan niet gaan ontdekken? Super mooie ervaring weer erbij. Want met ons tweeën afreizen naar zo'n grote stad is natuurlijk niet niks. Ik heb er in ieder geval super veel zin in en we gaan er een topweekend van maken! Ook kunnen we de besneeuwde bergen zien, waar we echt allebei heeeel erg naar verlangen! Tip voor de mensen die jaloers willen worden: typ in google: Granada. Genieten maar!

Hoop dat het verslag jullie weer even heeft vermaakt :)

Iedereen een fijn weekend en Happy Halloween!!

Un abrazo y un beso

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Katja

Ik ga 16 september t/m 15 december voor 3 maanden naar Spanje. Hier ga ik stage lopen in een verpleeghuis. Mijn ervaringen die ik meemaak gedurende deze maanden wil ik graag met jullie delen. Daarom hou ik een blog bij.

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4273

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 15 December 2014

Stage Spanje 16/9-15/12. 2014

Landen bezocht: