The good life - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu The good life - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu

The good life

Blijf op de hoogte en volg Katja

08 Oktober 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

Buenas tardes,

ik zal proberen om 2 verslagen per week bij te houden. Aangezien ik vandaag thuis ben gebleven van stage, omdat ik (weer) ziek ben, heb ik mooi de tijd om een verslag te typen!

Zaterdag zijn we wel weer naar Sevilla geweest. Wauw, ik hou echt van deze stad. Misschien ga ik hier later wel wonen. Leuke winkels, mooie gebouwen, aardige mensen een heerlijk weer! Gewoon perfect!! Erg leuke middag/avond gehad, lekker gewinkeld, bij de Starbucks gezeten en heerlijke tapas gegeten. Om 23.00 de bus pas weer naar huis genomen, want we konden maar geen genoeg van de stad krijgen. Overal was muziek op straat, dus het was ook nog eens erg gezellig.

Zondag eerst weer lekker uitgeslapen tot een ongehoorde tijd. Toen het appartement schoon gemaakt en een aantal wasjes gedraaid. En toen we aan het pannenkoeken bakken waren, stonden Carlos, Agustin en een vriend van hun in een keer voor de deur. Zo gaat dat hier dus! Aangezien we net eten aan het maken waren, hebben we hun ook maar wat pannenkoeken aangeboden. Ondertussen ook nog even gefacetimed met mama, Denise, heit en René. Erg leuk en gezellig!

Zondag nacht dus voor het eerst een nachtdienst gedraaid. Ik had er opzicht wel zin in, maar wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten. Carlos en Agustin hadden ons aangeraden van te voren nog even te slapen, maar dit was niet meer gelukt. Dit had ook wel een erg goede reden. Waaaaaantt; we hadden tickets gekocht voor het concert van The Script!!!! Aaaaah wat heb ik daar zin in! Dus slapen werd em niet meer ;) Dan maar even skypen met Lisa. Ook leuk :D

Om 20.00 was het zover. De dienst begon. Eerst mensen helpen met eten geven en de mensen op bed brengen. Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel gelachen als die avond. Er kwam een hele invasie van oudere mensen achter ons aanlopen, die op bed wilden. En er werd serieus 100x je naam geroepen, omdat ze op bed wilden. Wat was dat geweldig! Voor de rest steeds de mensen verwisseld van lighouding i.v.m. decubitus en de inco-systemen verwisseld. Het werk is dus wel veel relaxter in de nacht, maar ik was zoooo moe. En dan kom je thuis om 8.30, ga je slapen en ik werd wakker om 14.30. Dat is echt heel erg raar. En ik was nog steeds moe. Dus ik was totaal uit het ritme.

Om 17.00 hadden we taalcursus en daarna zouden we bij Carlos pizza eten. Dit ook gedaan, maar helaas aten we pas om 23.00. Dus erg laat gaan slapen (alweer) en de volgende dag weer vroeg op stage.

Gisteren mocht ik in de middag met de verpleegkundige meelopen op stage! Rixt was thuis gebleven, omdat ze ziek was, dus ik was alleen. Het was heel leuk en leerzaam om met de verpleegkundige mee te lopen. Ik mocht de bloeddruk opmeten, wegen en er moest nog wat administratie gedaan worden. Toen de medicijnen klaar gezet voor de avond en toen was de dag alweer voorbij. Super leuke dag stage gehad!

Vandaag dus ziek thuis gebleven. Vanmiddag moeten we weer naar taalcursus. Vanavond pizza eten (alweer). We hadden nog niet eerder bedacht dat we een pizza ook in een koekenpan kunne opwarmen.... We hebben namelijk geen oven, haha.

Iedereen een fijne middag/avond en tot het volgende verslag in het weekend!!

Het weer is hier trouwens nog steeds super! Heerlijke temperatuur van zo'n 27 graden en geen wind (wat jullie in NL in overvloed hebben, hoorde ik :P)

Un beso!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Katja

Ik ga 16 september t/m 15 december voor 3 maanden naar Spanje. Hier ga ik stage lopen in een verpleeghuis. Mijn ervaringen die ik meemaak gedurende deze maanden wil ik graag met jullie delen. Daarom hou ik een blog bij.

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 4262

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 15 December 2014

Stage Spanje 16/9-15/12. 2014

Landen bezocht: