Eerste stagedagen! - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu Eerste stagedagen! - Reisverslag uit Sanlúcar la Mayor, Spanje van Katja Algra - WaarBenJij.nu

Eerste stagedagen!

Blijf op de hoogte en volg Katja

23 September 2014 | Spanje, Sanlúcar la Mayor

Alweer een week in Spanje, de tijd gaat snel. Nog maar 12 weken en ik zit alweer in Nederland.

Gisteren de eerste stagedag gehad. Geen idee wat ik ervan moest verwachten, dus was erg benieuwd. Een ding is zeker; het is totaal anders dan in Nederland. Ze gaan hier heel anders met de mensen om. Op een manier die wij niet gewend zijn, dus dat is wel even wennen. Het grootste probleem is alleen wel de taal. Wij verstaan hun niet, want ze praten veel te snel en ze kunnen geen Engels verstaan of praten. Dus moeten we maar gebaren gebruiken.

We hebben deze 2 stage dagen vooral veel gekeken, omdat ze ons niet kunnen uitleggen wat we moeten doen en omdat wij totaal niet kunnen communiceren met de bewoners. Wel jammer, dus ik hoop dat ik de taal snel onder de knie krijg.

Om 14.00 uur zijn we al klaar en dan duurt de middag best lang, omdat iedereen hier dan siësta houdt en het erg rustig is overal. Dan moet je je maar zien te vermaken. Meestal lukt dit wel en de tijd gaat ook altijd weer sneller dan verwacht. En als we straks met de stageopdrachten kunnen beginnen, wordt het alleen maar drukker.

Hopelijk krijgen we het voor elkaar om nog Spaanse lessen te volgen hier op school, zodat we het wat sneller leren. En ook om wat vrienden te maken, want dat gebeurt nu helemaal niet, omdat je 5 dagen stage loopt.

Dit waren dus de eerste stagedagen hier. Nog erg wennen, maar wel leuk. Over een paar weken weten we vast niet beter ;)

Groetjes uit Spanje!

  • 23 September 2014 - 17:31

    Francis Pater:

    Geniet nog maar van de siesta's, Katja , voor dat je het weet heb je het zo druk ;-)
    Geef t een paar weken, en dan weet ik zeker dat je de mensen verstaat en dat jij je ook verstaanbaar kan maken. Geniet ervan, het is zoals je zegt : het vliegt voorbij.
    Dikke kus vanuit Brabant. ( ook zonnig ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sanlúcar la Mayor

Katja

Ik ga 16 september t/m 15 december voor 3 maanden naar Spanje. Hier ga ik stage lopen in een verpleeghuis. Mijn ervaringen die ik meemaak gedurende deze maanden wil ik graag met jullie delen. Daarom hou ik een blog bij.

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 4272

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 15 December 2014

Stage Spanje 16/9-15/12. 2014

Landen bezocht: